06 January 2008

Saatnya untuk Menikah


Sahabat seperjuangan yang ana kasihi, semoga dalam rahmat dan tegar thabat di jalan dakwah...

Sukacitanya saudara/i yang berkelapangan dijemput ke

Majlis Pemasyhuran Pernikahan

sebuah pasangan Muslim

al-Ukht Wan Afrah Wan Ahmad Nizar
&
a
l-Akh Mohd Safwan Saparudin

pada
19hb Januari 2008 /10 Muharram 1429 (Sabtu)

bertempat di
PT 531, Jalan Hutan Kulim, belakang Masjid Melor, MELOR,
16400 Kota Bharu KELANTAN


dengan izin Allah Azza Wajalla, Insya Allah

Tentatif Program
Jam10.00 pagi Majlis Akad Nikah/Tayangan Video Montaj Saatnya untuk Menikah
Jam 12.00 tgh - 5.00ptg Jamuan

Doa dan kehadiran antum agar menghadirkan Barakah pada majlis ini. Ameen Ya Rabb.


Maklumat perhubungan:
013 228 2718 (Afrah)
019 231 9633 (Safwan)


Cukuplah bagi kami, antum mendoakan kami:

Bismillahir rahmanir rahim

Alhamdulillah robbil alamin hamdan hamidin hamdan syakirin hamdan sobirin hamdan yuwafi ni' amahu wayukafi mazidah

Allahumma Solli ala Saiyyidina Wanabiyyina Muhammad s.a.w

Ya Allah makmurkanlah rumah-rumah kami, janganlah engkau musnahkan kami dengan sebab keburukan perbuatan kami dan janganlah engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri walaupun kadar sekelip mata.

Ya Allah Ya tuhan Kami, kami memohon kepada Mu agar diberkati kedua pasangan ini dengan penuh keberkatanMu yang Maha Luas. Satukanlah hati-hati kedua mempelai ini dengan rasa kasih sayang dan cinta yang berterusan, kemurahan dan kelapangan rezeki yang halal, serta zuriat yang soleh dan solehah yang bakal menggembirakan mereka dengan keturunan yang beriman. Ya Allah Ya Tuhan kami, jauhkanlah mereka dari rasa sedih dan dukacita, kesempitan rezeki dan kesusahan. Sesungguhnya Engkaulah Ya Allah yang mempunyai limpahan nikmat yang tidak habis-habis yang engkau limpahkan kepada semua hamba-hambaMu.

Ya Allah kurniakanlah kepada mempelai ini dengan limpahan taufik dan hidayah yang dengannya mereka berdua dapat mengharungi lautan kehidupan berumahtangga di atas petunjuk Mu dan bimbingan Nabi Mu Muhammad s.a.w, teguh dan kuat dalam menjaga syariat Mu, serta sabar dan istiqomah di atas landasan kebenaran dan keteguhan iman.

Ya Allah Sesungguhnya tidak turun bala melainkan dengan sebab dosa, dan tidak disingkap dosa melainkan dengan taubat. Inilah tangan-tangan kami yang penuh dosa menghulur memohon keampunanMu dan ubun-ubun kami tunduk bertaubat maka hindarkanlah dari kami segala bala kerana tiada siapa yang dapat menghilangkannya melainkan Engkau.

Ya Allah Perbaikilah kesudahan perkara kami seluruhnya dan selamatkanlah kami daripada malu di dunia dan azab di akhirat

Ya Allah ampunilah kami, ibu bapa kami, guru-guru kami orang-rang yang berbuat baik kepada kami, orang yang punya hak atas kami dan sekalian mukminin dan mukminat, muslimin dan muslimat.

Ya Allah persatukanlah hati-hati kami, tunjukilah kami jalan yang selamat, selamatkanlah kami dari kegelapan kepada cahaya dan jauhkanlah kami dari kekejian zahir dan batin dan berkatilah kami pada pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, pasangan hidup kami dan zuriat kami dan terimalah taubat kami kerana sesungguhnya Engkau Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang. Dan jadikanlah kami orang-orang yang bersyukur atas nikmatMu, memuji dan menerimanya dan sempurnakanlah dia buat kami.

Robbana atina fiddunya hasanah, wa fil akhirati hasanah wa qina azab annar.




2 comments:

Firdaus said...

kecik nyer Map??
erm maksud ana kalo dh print nnti ler... ia akan jd kecik, kat dlm web ni mmg besar jer ler kalo tgk heh! :D

Anonymous said...

Assalamualaikum

Ana wakil Karisma Melaka mengucapkan selamat berbahagia dalam mengemudi rumahtangga seterusnya memacu rentak dakwah hingga direalisasikan syariat.

Alhamdulillah, syariat diri anta telah siap dijalankan.

Bersamalah dalam memaknakan sebuah kehidupan berumahtangga!